جوانی ، زیبایی ، سلامتی ، طول عمر

اکسیر جوانی ، زیبایی ، سلامتی ، طول عمر

جوانی ، زیبایی ، سلامتی ، طول عمر

اکسیر جوانی ، زیبایی ، سلامتی ، طول عمر

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
۳۰ بهمن۱۸:۲۰

 

 

  • یک لیتر آب را در ظرف شیشه ای یا لعابی بجوشانید . ( اگر آب معدنی یا تصفیه شده باشد بهتر می باشد )
  •  80 گرم شکر به آب در حال جوش اضافه کنید و اجازه دهید چند دقیقه آب در حال جوش بماند تا شکر کاملا در آن حل شود . ( دقت داشته باشید که به ازای هر لیتر فقط 80 گرم اضافه کنید و در مقدار آن دقت کافی داشته باشید )
  •  پس از جوشیدن آب و شکر ، شعله را خاموش کرده و مقدار 4 تا 5 قاشق غذا خوری چای خشک ( سبز یا سیاه ) به آن اضافه کرده و اجازه دهید به مدت 10 الی 15 دقیقه دم بکشد .
  • چای دم کشیده را در یک ظرف شیشه ای دهن گشاد صاف کنید ( توسط صافی تفاله چای را بگیرید )
  • درون ظرف به اندازه ای چای شیرین بریزید که حدود 5 سانتی متر از لبه ظرف خالی بماند .
  • اجازه دهید تا دمای چای شیرین با دمای محیط برابر شود . ( اگر چای شیرین داغ باشد باعث مرگ قارچ می شود )
  • پس از اینکه دمای چای شیرین با دمای محیط ( 18 تا 25 درجه سانتی گراد ) برابر شد ، تکه ای از قارچ کامبوجا را داخل ظرف قرار دهید .
  • مقداری از مایع استارتر که موقع خرید قارچ و همراه آن برای شما ارسال شده است را به چای شیرین اضافه کنید . در صورت در دسترس نبودن مایع استارتر ، از یک قاشق غذا خوری سرکه سفید استفاده کنید .
  • دهانه ظرف را با نوعی پارچه نازک ببندید . پارچه باید به صورتی باشد که هوا برای تنفس وارد ظرف شود .
  • ظرف را در محیطی نیمه تاریک و در دمای 20 الی 25 درجه قرار دهید . ( داخل کابینت ، میز آشپز خانه و ... )
  • ظرف را به مدت 7 روز در این شرایط نگه دارید و در این مدت آن را جابجا نکنید چرا که لایه های تشکیل شونده قارچ در 4 یا 5 روز اول به صورت کف بوده و سپس فشرده می شوند .
  • روز هفتم پارچه را از روی ظرف بردارید . متوجه خواهید شد که لایه ای قارچ جدید روی قارچ مادر به وجود آمده است . شربت را مزه کنید ، در صورتی که مزه ترش و شیرین داشت هنگام بهره برداری می باشد .
  • دست ها را خوب بشویید یا از دستکش یک بار مصرف استفاده کنید یا با وسیله ای غیر فلزی قارچ را از ظرف خارج نمایید و درون ظرف شیشه ای درب دار قرار دهید ، مقداری از شربت تولید شده روی آن بریزید و تا زمان استفاده بعدی داخل یخچال نگه داری کنید . . در دوره بعدی از این شربت به عنوان استارتر استفاده خواهد شد . دقت داشته باشید درب ظرف حاوی قارچ را سفت نبندید و کاملا شل باشد تا هوا جهت تنفس به قارچ برسد .
  • شربت را در ظرف دیگری صاف کنید و در بطری شیشه ای یا بطری شبیه به بطری نوشابه خانواده ریخته و در یخچال نگه داری کنید . درب بطری را کمی شل کنید تا زیاد گازدار نشود .

    شربت کامبوجا برای مصرف آماده می باشد ، می توانید نیم ساعت قبل از غذا یا به صورت میان وعده نصف فنجان میل نمایید . در صورت تمایل می توانید شربت را در آبمیوه حل نموده یا به آن عسل اضافه کرده و میل نمایید .

    قابل توجه خانم ها : چون شربت کامبوجا باید آهسته و پیوسته همزیستی خود را با سلول های بدن ایجاد نماید ، خانم ها تا 3 روز اول صیح ، ظهر، عصر یک قاشق غذاخوری میل نمایند روز دوم دو برابر روز قبل و روز سوم سه برابر روز قبل و از روز چهارم می توانند مانند آقایان تا پایان هفته اول نصف استکان یعنی 50 میلی گرم و هفته های بعد برابر با جدول ذیل اقدام به مصرف شربت کامبوجا نمایند . در صورت عدم کشش می توانند مقدار مصرف نوشیدنی خود را کمتر و یا بیشتر نمایند .

    هفته اول (روز اول تا هفتم) : صبح ها ناشتا 15 دقیقه قبل از صرف صبحانه نصف استکان (فنجان) حدود 50 میلی گرم . و بلافاصله نصف تا یک فنجان آب میل کنید . در طول روز مقدار مصرف آب آشامیدنی را به 4 الی 8 لیوان برسانید .

    هفته دوم (روز هشتم تا چهاردهم) : صبح ها ناشتا 15 دقیقه قبل از صرف صبحانه یک استکان (فنجان)حدود 100 میلی گرم . و بلافاصله نصف تا یک فنجان آب میل کنید . در طول روز مقدار مصرف آب آشامیدنی را به 4 الی 8 لیوان برسانید .

    هفته سوم (روزپانزدهم تا بیست و یکم) : صبح ها ناشتا 15 دقیقه قبل از صرف صبحانه یک لیوان حدود 150 میلی گرم. و بلافاصله نصف تا یک فنجان آب میل کنید . در طول روز مقدار مصرف آب آشامیدنی را به 4 الی 8 لیوان برسانید .

    هفته چهارم (روزبیست ودوم تا بیست وهشتم) : صبح ها ناشتا 15 دقیقه قبل از صرف صبحانه یک لیوان حدود 150 میلی گرم. و بلافاصله نصف تا یک فنجان آب میل کنید . و عصرها 150 میلی گرم بلافاصله یک فنجان آب میل شود . در طول روز مقدار مصرف آب آشامیدنی را به 4 الی 8 لیوان برسانید .

    هفته پنجم (روزبیست و نهم  الی پایان دوره) : صبح ها ناشتا 15 دقیقه قبل از صرف صبحانه یک لیوان حدود 150 میلی گرم . و بلافاصله نصف تا یک فنجان آب میل کنید . ظهرها قبل از نهار 150 میلی گرم و بلافاصله نصف تا یک فنجان آب میل کنید و عصرها 150 میلی گرم بلافاصله یک فنجان آب میل شود . در طول روز مقدار مصرف آب آشامیدنی را به 4 الی 8 لیوان برسانید . 

    بهتر است در ماه سه هفته مصرف و یک هفته قطع شود . با این کار بدن نسبت به مصرف شربت عادت نخواهد کرد و پس از یک هفته قطع مصرف و استفاده مجدد ، شربت تاثیر بیشتری خواهد داشت .

     

    به نکات زیر توجه نمائید:

     

    •  باید توجه داشت که قارچ کومبوجا نباید به فلز برخورد نماید . زیرا باعث خرابى و کپک زدن قارچ کومبوجا مى‌گردد . حتى در دست شما انگشتر نباشد .
    •  درجهٔ حرارت محیط کشت قارچ کومبوجا باید ۲۱ الى ۲۴ درجهٔ سانتى‌گراد باشد . زیرا اگر هواى محیط سردتر از حد حساب باشد رشد قارچ کومبوجا کم یا متوقف مى‌گردد و برعکس اگر هواى محیط گرم‌تر از حساب باشد رشد قارچ کومبوجا سریع‌تر و معمولاً مخمر قارچ کومبوجا به‌صورت سرکه درمى‌آید که خیلى ترش مى‌گردد و در نهایت روى قارچ کپک مى‌زند . (کپک به‌صورت گرد نرم و معمولاً سفید یا سبز مى‌شود)
    •  اگر روى قارچ کومبوجا کپک زد حتماً آن را دور بریزید و از آن استفاده نکنید . (هم مخمر و هم خود قارچ کومبوجا) زیرا براى روده مضر مى‌باشد و احتمال مسمویت روده‌اى مى‌باشد ، آن هم اگر بیش از حد مصرف گردد .
    •  رعایت اندازهٔ شکر و چاى و آب براى کشت قارچ کومبوجا الزامى است .
    •  حتماً باید روى ظرف را با پارچه‌اى ببندید که هوا بتواند وارد ظرف گردد .
    •  ظرف را تکان ندهید و بگذارید که قارچ کومبوجا در آن تکثیر شود .
    •  بهترین نوع قارچ کومبوجا روشن ، شفاف ، تمیز و یک‌دست مى‌باشد .
    • هرچقدر که قارچ کومبوجا درون ظرف محتوى چاى شیرین بیشتر بماند عرض آن کلفت‌تر مى‌گردد .
    •  ظرف دهان گشاد و کم‌عمق براى کشت قارچ کومبوجا مناسب‌تر از ظروف دهان تنگ و بلند مى‌باشد .
    •   از ظروف پلاستیکى نامرغوب استفاده نکنید .
    •  دود سیگار باعث از بین رفتن قارچ کومبوجا مى‌گردد .
    •  در آشپزخانه که بخارات چربى در هوا مى‌باشد قارچ را نگه دارى نکنید . چونکه یک لایهٔ چربى روى قارچ مى‌گیرد و از رشد قارچ جلوگیرى کرده و باعث کپک زدن و خراب شدن قارچ کومبوجا مى‌گردد .
    • شربت کومبوجا را نباید به مادرانى که حامله هستند داد ، زیرا باعث ترش شدن شیر مادر مى‌گردد (از لحاظ مزه و طعم ، نه از لحاظ خاصیت و کیفیت) و ممکن است که بچه نتواند از شیرمادر تغذیه نماید . به همین خاطر تا موقعى که مادران مى‌خواهند به بچه‌هاى خود شیر خود را بدهند از شربت کومبوجا مصرف ننمایند .

    قارچ کامبوجا ( اکسیر جوانی ، زیبایی ، سلامتی ، طول عمر )

     

    همراه با استارتر و آموزش تهیه شربت کامبوجا

     

    شماره تماس : 09013354050

     

    ارسال به تمام نقاط ایران

     

    قیمت : 25 هزار تومان

     

    شماره کارت صادرات : 4804 8824 6917 6037

     

    شماره کارت پست بانک : 2241 2993 6018 6277

     

    صادق باقری

    صادق باقری | ۳۰ بهمن ۹۳ ، ۱۸:۲۰

    روش تهیه شربت کامبوجا ( اکسیر جوانی )

    نظرات  (۱)

    با سلام و خدا قوت. ببخشید پس از هفت روز که شربت اماده شد میشه سریعا چای شیرین اضافه کنیم و دوباره شربت درست کنیم یا باید ی مدت با یکم شربت داخل یخچال بمونه؟؟؟؟پس از هفت روز میشه لایه ی روی قارچ و جوان رو جدا کرد و داخل یک ظرف دیگه استفاده کرد؟؟؟؟لایه ی زیرین و قدیمی تر رو تا چه زمانی میشه استفاده کرد؟؟؟
    پاسخ:
    درود
    1) بسته به درجه حرارت محیط از 1 هفته تا 10 رروز طول میکشه
    2) بله بعد اتمام کار میتونید مجدد تهیه کنید 
    3) بله از لایه جدید میتونید استفاده کنید
    4) نیازی نیست که از لایه قدیمی زیاد استفاده کنید ، شما با هر بار تهیه شربت یه لایه جدید خواهید داشت

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">