جوانی ، زیبایی ، سلامتی ، طول عمر

اکسیر جوانی ، زیبایی ، سلامتی ، طول عمر

جوانی ، زیبایی ، سلامتی ، طول عمر

اکسیر جوانی ، زیبایی ، سلامتی ، طول عمر

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
۲۹ بهمن۱۷:۳۴

 

تهیه دانه های کفیر (kefir grains) اولین بار در مقالات علمی در سال 1997 تشریح شد . در یک کیسه تهیه شده از پوست بز که با آب مقطر شسته شده باشد با شیر پاستوریزه و فلورنورمال روده گوسفند پر می کنند و هر ساعت آن را تکان داده و به مدت 2 روز در دمای °25 سانتی گراد نگه می دارند. در طی 12 هفته هر بار که شیر دلمه می کند ، 3/4 آن را با شیر تازه جایگزین می گردد . زمانی که لایه پلی ساکاریدی بر روی سطح تشکیل گردد آن را جدا می کنند که در شیر تازه گاو دانه های کفیر در آن رشد می کنند .

قدمت تاریخی دانه های کفیر هنوز معلوم نیست ولی در مقالات مذکور از تهیه دانه های کفیر در ایران یاد می گردد .

شاید بگویید کفیر همان ماست است . اگر چه ماست و کفیر هردو محصول پروبیوتیک هستند ، اما محتوای ارزش غذایی آن دو متفاوت است . ماست  شامل باکتری هایی است که دستگاه گوارش را تمیز نگه داشته و منبع غذایی برای باکتری های مفید فراهم می کند ، اما باکتری های موجود در کفیر در روده مستقر شده و آن جا را به استعمار خود در می آورند ، شاهکاری که باکتری های ماست قادر به آن نیستند . این امر به علت وجود باکتری های مفیدی است که در ماست یافت نمی شوند  (  Lactobacillus caucasus ، لوکونوستوک ، استوباکترها و استرپتوکوکوس ها ) از طرفی دلمه های ایجاد شده در شیر توسط کفیر بسیار کوچک تر از دلمه های ماست است که هضم آن آسان تر است و عملکرد دستگاه گوارش را بهبود می بخشد .

هم چنین کفیر شامل مخمرهای مفیدی چون ساکارومایسز کفیر و ترولا کفیر است که بر مخمرهای پاتوژن و مخرب در بدن غالب آمده و با نفوذ در لایه موکوسی که مخمرها و باکتری های مضر مستقرند ، آن ها را حذف می کنند . در نتیجه بدن بسیار کاراتر از قبل در مقابل عوامل بیماری زایی چون E. coli و انگل های روده ای مقاومت می کند .

فراتر از محتوای باکتریایی کفیر شامل انواع مواد معدنی و آمینواسیدهاست . تریپتوفان از آمینو اسید اصلی در کفیر می باشد که اثرات آرامش بخش در سیستم اعصاب دارد . از مواد معدنی غنی در کفیر می توان از کلسیم ، منیزیم و فسفر نام برد . علاوه بر این ، کفیر در ویتامین B12 ، B1 و K غنی است . بنابراین کفیر در تنظیم عملکرد کلیه ها ، کبد و سیستم اعصاب و کنترل اختلالات پوستی ، افزایش انرژی و افزایش طول عمر بسیار موثر است . حتی گزارش شده است که دوغ کفیر با ایجاد حس تنفر نسبت به مواد مخدر در ترک اعتیاد بسیار مفید می باشد .

میکروارگانیسم های یافت شده در دانه های کفیردر 4 گروه اصلی لاکتوباسیل ها ، استرپتوکوکی ها و لاکتوکوکی ها ، مخمرها و استوباکترها تقسیم بندی می شوند .

قارچ کفیر ( اکسیر جوانی ، زیبایی ، سلامتی ، طول عمر ) 

همراه با آموزش تهیه ماست و دوغ کفیر

شماره تماس : 09013354050

ارسال به تمام نقاط ایران

قیمت : 30 هزار تومان

شماره کارت صادرات : 4804 8824 6917 6277

شماره کارت پست بانک : 2241 2993 6018 6277

صادق باقری

 

صادق باقری | ۲۹ بهمن ۹۳ ، ۱۷:۳۴

آشنایی علمی با کفیر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">